Jumaat, 5 Jun 2009

Berakhirnya Pra Praktikal

Berakhirnya Pra Praktikal

Assalamualaikum,

Hari ini merupakan hari terakhir diri ini bekerja di RemitXpress, cawangan Kajang. Syarikat ini merupakan syarikat remittane yang beribu pejabat di Bintulu Sarawak dan mempunyai cawangan di seluruh Malaysia. Hanya dengan caj perkhidmatan sebanyak RM 10 , pengguna boleh mengirim wang sehingga RM 50, 000.00 dengan kadar flat rate . Bagi diri ini, kadar ini ialah kadar terendah di dalam pasaran. Pasaran remittance sememangnya pasaran yang agak tepu di kawasan sekitar Kajang - Semenyih - Bangi .

ai... bunyi macam nak promote je kan? Yup, saya tengah promote. Promote company yang telah membantu saya . seperti kata Encik Fa'eek , saya seolah - olah sedang menduduki praktikal sekarang ini. BTW, cawangan ini ialah milik En. Fa'eek , ayah kepada sahabat baik saya , Shahrul Naim. Semalam En. Fa'eek seolah - olah faham, banyak lagi yang saya nak belajar dan memberikan lecture yang terakhir . Mengajar bagaimana transaksi dibuat, dan prinsip - prinsip pengapungan nilai matawang asing di Central Bank of Indonesia untuk meminimakan kos dan kekal kompetatif dalam pasaran.

Kepada Kak Asiah dan Pa'an, dua orang staff yang saya bertugas bersama - sama saya.
Semoga Allah merahmati kalian berdua dan mendapat keberkatan dalam menjalani segala tugas yang dilaksanakan. Ingat, kerja itu Ibadah! begitu juga kepada jiran - jiran yang berniaga di lot kedai yang sama dengan kami. Ilanglah Ustaz sorg ni(Amin...) nanti Pa'an pulak yang jadi Ustaz ek!.

جزاك اللهُ خيراً‎.

Tiada ulasan: